fbpx

Mi - Ti

Kevesebb lett a magyar áru a bevásárló központokban

Kevesebb lett a magyar áru a bevásárló központokban

A NÉBIH felmérést végzett arról, hogy milyen arányban szerepelnek magyar termékek a nagy bevásárló központok polcain. A termékek 70,53%-a volt magyar (nemzetközi láncok esetében: 66,79%, hazai láncok esetében: 79,26%). Ez mintegy 8%-os visszaesést jelent a 6 évvel korábbi felméréshez képest. A hazai láncok esetében átlagosan 5,58%-kal, a nemzetközi láncok esetében 8,57%-kal csökkent a magyar termékek aránya a 2014-es értékekhez képest. Kizárólag az Aldi tudta kismértékben növelni a magyar termékek kínálatát a hat évvel ezelőtti állapothoz képest 0,85%-kal. A magyar termékek kínálatának csökkenése alapján megállapítható negatív toplista: 1: Penny Market (-13,15%), 2: Lidl (-11,70%), 3: Tesco (-11,40%).

 

Magyar Munkáspárt

KÖVESS MINKET