fbpx

Mi - Ti

A francia dolgozók hadat üzentek Macronnak

A nyugdíjkorhatár emelése ellen tiltakoznak a francia dolgozók immáron harmadik hete. A CGT adatai szerint a franciák 54 százaléka támogatja a pedagógusok és közlekedési dolgozók sztrájkját. A tömegmegmozdulások folytatódnak, és a sztrájknak se látszik a vége.

Mi fizetjük meg az extrafizetések árát

Sokan irigykedve olvasták a hírt, hogy az Aldi Magyarország jelentősen emeli a béreket. A tíz éve az Aldinak dolgozó boltvezetők akár bruttó 940 ezer forintot is kaphatnak havonta. Szép, de ne feledjük: az Aldi nem jótékonysági intézmény, hanem multi cég. Minden tőkés cég a nagyobb profitra megy. A munkaerő nagyobb fizetése neki plusz költség, ezért biztosak lehetünk benne, hogy ezt valahol kifizetteti velünk, a vásárlókkal. Vagy az áruk minősége romlik, vagy az áruk nő, de egy biztos: a tőkés nem fog rosszul járni. Ha nem találná meg a számítását, már menne is más országokba, ahogyan ezt már mások is megtették. Az extrafizetések árát mi fizetjük meg.

Nemzetközi szintre a polgárháborút!

„Prága, Pozsony, Varsó és Budapest városvezetői megalakították a Szabad Városok Szövetségét. Budapest erősíteni fogja uniós képviseletét, január 1-től Jávor Benedek lobbizik a fővárosért Brüsszelben.” Eddig a hír, tovább a megdöbbenés.  A liberális erők átfogó háborúba kezdtek Magyarországon mindenki ellen, aki nem azt akarja, amit ők. A fővárosi közgyűlés kvázi parlamentként viselkedik. Hadban állnak a kormánnyal. Most nemzetközi szintre viszik a liberális erők összefogását, azaz a szellemi és politikai polgárháborút.

Mikor lesz végre rend a MÁV-nál?

Menetrenddel nem lehet korszerű vasutat teremteni. Korszerű pályák, korszerű vonatok és az állam tervszerű munkája kell. Ezt bizonyítja, hogy a MÁV új menetrendje máris leszerepelt. A menetrendváltás utáni első munkanap reggel „közlekedő tömeg” Facebook-csoport közlése szerint a Napfény IC 25 percet, a Hírös IC pedig 11 percet késett, azaz a meghirdetett 18 perces menetidő-csökkenésből lényegében semmi nem valósult meg a gyakorlatban.

Meddig kell még tűrnünk a szégyent!?

A repülőtéri út Magyarország kapuja és egyben szégyene. Sok ezer ember itt találkozik először a magyar valósággal. Minden kormány, minden önkormányzat megígéri, hogy véget vet a csúfságnak és végre Budapesthez méltó gyorsforgalmi út és vasút köti a repülőteret a várossal. Hiába történik szinte minden nap baleset, hiába a sok panasz, mégsem történik semmi. Fogjon össze a kormány és a főváros, és legyen vége a szégyennek!

Magyar Munkáspárt

KÖVESS MINKET