fbpx

Mi - Ti

Momentum Párt: a magyar tőkésosztály liberális részének újabb kísérlete

A Momentum szombati közgyűlésén hivatalosan is döntöttek arról, hogy párttá alakulnak és elindulnak a választásokon. A név nem változik, maradnak Momentum Mozgalom - számolt be a 24.hu vasárnap. A portál cikke szerint az elnöki posztért egyedül Fekete-Győr András indult, őt egy évre választották meg, a 2018-as parlamenti választásokra ő vezeti a szervezetet. A cikk szerint a párt azt tervezi, hogy a választáson 106 egyéni jelöltet állít, és kormányképes erővé kíván válni. (http://24.hu)

Kinek kell most népszavazás?

Az LMP-t követően a Párbeszéd Magyarországért is népszavazást kezdeményez a paksi atomerőmű bővítése ellen. A párt kampányt is indít annak érdekében, hogy a kormány és az Országgyűlés vizsgálja felül a nemzeti energiastratégiát - jelentette be a párt EP-képviselője pénteki budapesti sajtótájékoztatóján. (http://mti.hu)

Mi lesz a Debrecen-Mátészalka vasútvonallal?

Még sem újítják fel a Debrecen-Mátészalka-vasútvonalat. A pályaszakaszon már égető szükség lenne a felújításra, hiszen a mindössze 78 kilométeres szakaszt a vonat 108 perc alatt teszi meg, vagyis közel 2 óra utazásról van szó. A MÁV tájékoztatása szerint jelenleg 24 helyen van állandó sebességkorlátozás, ez a teljes vonal 64 százalékát jelenti, 50 kilométert, ami miatt 37 perccel többet kell vonatozni. (http://mfor.hu)

Kína először exportált az EU-ba az atomiparban

A Dongfang Electric Heavy Machine társaság először exportált olyan berendezést az Európai Unióba, amelyet atomerőműben használtak fel, az alacsony nyomású fűtőszerkezeteket közel 14 méter hosszú és regeneratív fűtésre alkalmas. Ez Kína első olyan atomipari terméke, amely az európai uniós előírásoknak megfelel, vagyis az eu-s tervszabványoknak megfelelően fejlesztették ki és gyártották le. A cég abban bízik, hogy további együttműködési lehetőségek nyílnak meg az EDF francia energetikai konszernnel kötött üzlet után. Kína nagyléptékben fejleszti a nukleáris iparát, 2026-ra a világ első számú atomerőművek általi villamosenergia-termelőjévé válhat. (http://www.kinaon.com)

Belgrád-Budapest vasút: szükség van rá!

Közleményben reagált Pekingből az EU Külügyi Szolgálatának Kínáért felelős delegációja azon magyar médiabeszámolókra, amelyek szerint az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárásra készülne a Belgrád–Budapest vasútvonal kapcsán.Hangsúlyozták, az EU jogszabályainak való megfelelésről szóló sajtóhírekkel kapcsolatban tisztázniuk kell, hogy az unió üdvözli a befektetést, legyen az külföldi vagy belföldi, ha kompatibilis az uniós joggal, a külföldi befektetések pedig nem is tartoznak az Európai Bizottság felügyelete alá.(http://magyarhirlap.hu)

Magyar Munkáspárt

KÖVESS MINKET